ANKARA SİYASİ PARTİLER ZİYARETİ VE ESKİŞEHİR GEZİSİ

Kunter Güleç

ÇOMÜ Siyasal İlişkiler Topluluğu (SİT) 6-8 Mayıs 2013 tarihlerinde Ankara Siyasi Partiler Ziyareti ve Eskişehir Gezisi etkinliği düzenliyordu. Toplulukta görev alan yakın arkadaşlarım olduğundan ve Ankara’ya daha önce hiç gitmediğimden etkinliğe katılmanın keyifli olacağını düşünerek kayıt yaptırdım.

TBMM Gezi

Aylar öncesinden ziyaret edeceğimiz yerlerden randevular alınmıştı. Mümkün olduğunca belirtilen programa sadık kalmalıydık ki bir sonraki görüşmelere geç kalmayalım. Yola çıktığımızda öğrenci olmamıza rağmen kız arkadaşlar poğaçalar, sigara börekleri, kurabiyeler yapmış. Hatta çiğ köfte bile dağıtıldı. Sabaha karşı Ankara’ya vardığımızda konaklayacağımız yer olan UTEM’e (Uluslararası Tarımsal Eğitim Merkezi Konuk Evi) kaydımızı yaptırıp ziyaretler için hazırlanmaya başladık.

Ak Parti Ziyaret

İlk olarak Adalet ve Kalkınma Partisine (Ak Parti) gittik. Başbakan Recep Tayyip ERDOĞAN seçimlerin kazandığında kutlamalarını balkon konuşması yaparak gerçekleştiriyordu. Televizyonlarda balkon yukarıda gözükmesine rağmen gerçekte çokta yüksek bir katta olmadığını fark ettim. Ak Parti Genel Merkezinde toplantıların yapıldığı amfi salonunu ve kütüphaneyi gezdik. Daha sonra Türkiye’nin en genç Milletvekili ile toplantı yapılacaktı fakat vekilin program değişikliğinden dolayı gün sonuna doğru ertelendi Vakit kaybetmemek adına diğer yerlere gitmek üzere yola çıktık.

Ak Parti Genel Merkez

Sonraki ziyaret edeceğimiz yer Cumhuriyet Halk Partisiydi. (CHP) Program değişikliğinden dolayı kahvaltı yapamamıştık. Genel merkezi gezerken daha sonra parti temsilcileri simit peynir aldırarak kahvaltı yapmamıza yardımcı oldular. Sibel özel insanlarla yılda sadece 7 simit yediğini dile getirdi. Size farklı gelebilir ama artık biz alışmıştık ve bu özel ana şahitlik ettiğimiz için şanslıydık. Kahvaltı sonrası vekillerle görüşmek için toplantı salonuna geçtik. Siyasi düşünce olarak fanatik bir yapım yoktu. Daha doğru ülkemizdeki siyaseti beğenmediğim için pek ilgilenmiyordum. Sadece gözlem yapmak adına katılmıştım. Gezinin en güzel kısmı da hangi siyasi düşünce de olursanız olun tüm partilere gidilecekti. Siyasi bir topluluk olmasına rağmen siyasetin tarafsız yüzünü yansıtmayı başarıyorlardı. Hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra CHP Genel Merkezinden ayrıldık.

Cumhuriyet Halk Partisi Genel Merkez

Türkiye Büyük Millet Meclisine (TBMM) girişimizi yaptık. Basından gördüğümüz bazı Milletvekillerine denk geliyorduk. Hatta işin komik tarafı ekranlar karşısında kavga eden vekiller kamera arkasında birlikte oluyordu. Keşke ekranlar karşısında da bu mesajı verseler de seçmen kesimde farklılıkların zenginlik olduğunu anlayabilseydi. Demokrasi dediğin tek bir renk veya tek bir sesin olması değildir. TBMM koltuklarının ceylan derisinden yapıldığına dair hep bir algı vardır. Doya doya oturdum. Sanırım koltuk sevdası buradan geliyor 🙂 Burada hatıra fotoğrafı çekildik ama kim bilir belki bir gün bu koltuklarda bizler otururuz belli mi olur.

TBMM Ziyaret

TBMM’de vekillerle görüşmelere devam ettik. Siyasete ilgisi olan arkadaşlar isabetli sorular soruyordu. Güzel olanda direk kaynağından cevabı almaya çalışıyordu.

Türkiye Büyük Millet MeclisiMilletvekili Ziyaret

Programımız durmaksızın devam ediyordu. Şimdi ise Türk Ocakları Genel Merkezine gittik. Yapılan çalışmalar hakkında bilgiler aldık.

Türk Ocakları Genel Merkez

Ziyaret ettiğimiz yerleri sosyal medyadan yer bildirimi yapıyorduk. Barış ve Demokrasi Partisine (BDP) geldiğimizde takipçilerim eleştirip durdu. Partinin çalışmalarını bizlerde desteklemediğimiz halde siyasetin tarafsız yüzü adı altında ziyaretimize gitmiştik. Toplantıda çok sert sorular ve yeri geldiğinde hakaretler havada uçuştuğundan tansiyon her iki taraf içinde yükselmişti. Gergin geçen bir oturumdan sonra ayrıldık.

BDP Genel Merkez

Ardından Milliyetçi Hareket Partisine (MHP) gittik. 3 büyük partinin (Ak Parti, CHP ve MHP) genel merkezleri gerçekten etkileyiciydi. MHP Genel Merkezi girişinde Orhun Abideleri Anıtı vardı. Binanın üstünde helikopter pisti vs. vardı. Parti binasına girdiğimizde Orta Asya Türklerine ait çalgılardan, yöresel kıyafetlerden vs. oluşan bir müze vardı. Hatta beni en çok etkileyen nokta Orta Asya’da yaşayan Türklerin çadırlarına benzetilen mermerden yapılmış bir alan vardı. Burada bayramlaşmalar yapılırmış. Daha sonra ilgili vekille görüşülerek hatıra fotoğrafı çektirip ayrıldık.

MHP Ziyaret

İlk gün yoldan direk gelip programa başladığımızdan oldukça yorucu geçmişti. Özellikle de kız arkadaşlar topuklu ayakkabılar giydiğinden eminim ki zor anlar yaşamışlardır. Benim bile ayaklarım ağırmıştı.

ANITKABİR

2. Gün ilk olarak Atamızı anmak adına Anıtkabir’e gittik. Heyecanlıydım. İlk kez geliyordum. Daha öncesi çocukken uçakla İstanbul’a giderken kuşbakışı görebilmiştim. Atamızın huzuruna çıktığım için mutluydum. Duamı okuduktan sonra müze tarafını gezdim. Kendime buradan Gümüş Atatürk Rozeti ve Anıtkabir Minyatürü aldım. Hatta Ledli olanı varmış ama stoklarda kalmadığı için üzülmüştüm.

Anıtkabir

Daha sonra Kurtuluş Savaşı Müzesine (I. TBMM Binası) gittik. İçeride fotoğraf çekilmesi yasaktı ama kusura bakmayın flaş kullanmadan fotoğraf çektim. Cumhuriyet’in ilk adımlarını burada rahatlıkla görebilirsiniz.

I. Meclis

Gençleri en çok ilgilendiren bakanlıklardan olan Gençlik ve Spor Bakanlığına gittik. Bakan ile görüşme organize edilmesine rağmen yine çıkan aksilikler üzerinden programımız iptal edilmişti. Bizlerde başka ilgili kişilerle görüşmek durumunda kalmıştık. Bakanlığın 2 yaşında olmasına rağmen gençler için heyecanlı bir yerdi. Seslerini duyurabilecekleri ve değerli hissedebilecekleri bir yerdi.

Gençlik ve Spor Bakanlığı Ziyaret

Demokratik Sol Parti Genel Merkezine (DSP) gelmiştik. Partililer kalabalık bir ekiple Çanakkale’den geldiğimize çok sevinmişlerdi. Yine soru cevaplarla toplantılar devam ediyordu. Fotoğraflar çekilip ayrıldık.

DSP Genel Merkez

Demokrat Parti Genel Merkezine (DP) gelmiştik. İkinci gün gezdiğimiz siyasi parti merkezler ilk gün gezdiğimiz yerlere göre çok sönüktü. Ekonomik durumları ve seçmen kitleleriyle doğru orantılı olsa gerek. DP Genel Merkezi Celal Bayar Köşkünde yer alıyordu. Daha butik ve daha sıcak bir ortamı vardı. Burada da görüşmelerimizi yapıp ayrılma vakti gelmişti.

DP Genel Merkez

Tek noktamız kalmıştı. İlk gün program değişikliği yaptığımız Ak Parti Genel Merkezine tekrar gittik ve bu sefer planlanan görüşmeler yapılmıştı. Ankara’nın altını üstünü getirdik diyebiliriz. Yolda giderken kafanızı nereye çevirseniz kamu kurumlarına ait bir çok genel merkezi görebiliyordunuz. Başkent olmasından ötürü siyasilere ev sahipliği yaptığından sanırım bana şehir soğuk çok resmi gelmişti. İstanbul’a hayranlığım daha da arttı.

Adalet ve Kalkınma Partisi Genel Merkez

Ankara programımız bittikten sonra 3. gün Eskişehir’e gitmek için yola çıktık. Eskişehir’i üniversite sınavına hazırlanırken Anadolu Üniversitesinde okumayı çok istemiştim ama kazanamadım. Gençler için yaşanılacak şehir olduğunu, eğlence merkezi olduğunu özellikle Porsuk Çayı projesiyle gondollarla gezmeyi herkes duymuştur.

Sazova Parkı Tren

Odunpazarı’na gelmiştik. Eskişehir’de Habitat Derneğinden tanıdığım arkadaşlarım vardı. Nurdan ve Handeyi aradım ama sadece Hande müsaitti. Hande’yi tekrar görmek güzeldi. Sohbet ettik ve beraber turladık. Eskişehir ya da ES ES diyebildiğimiz yerde Lüle Taşıyla ünlüdür. Çeşitli hediyelik eşya objeleri vardı. Tesbih, minyatür, pipo vs. çeşitlü ürünler vardı. Bende hatıra kalması adına minyatür lüle taşı ve Odunpazarı’nda yer alan Türkiye’nin ilk Cam Sanatları Müzesinden cam süsü aldım.

OdunpazarıMasal Şatosu

Daha sonra gezimize Sazova Parkına (Eskişehir Bilim, Sanat ve Kültür Parkı) gittik. İlk girdiğinizde çocuklar için gelinmesi gereken yer gibi gözükse de yetişkinlerinde keyifle vakit geçirebileceği alanlar mevcut. Korsan Gemisi, Masallar Şatosu ve Tren Turu yapıp alanı gezebilirsiniz. Çocuklar gibi eğlendik diyebiliriz. İki gün boyunca takım elbiselerle gezmekten kurtulup doyasıya eğleniyorduk.

Eskişehir Porsuk ÇayıSazova

Adalar bölgesine gidip Porsuk Çayını gördük. Eskişehir’e tahmin ettiğimiz süreden daha geç gelmiştik. Yolda bir arkadaşımız rahatsızlığından programda sarkma olmuştu. Günübirlik gezi olduğundan zamanımız daha da kısalmıştı fakat yine Eskişehir’in havasını almaya çalıştık. Son olarak olmazsa olması meşhur Çi Börek’in tadına baktık. Ben kıymalı olanı çok sevdim. Akşam olduğundan şehir yine hareketliydi. Her yer genç doluydu. İçimde ufak burukluk olsa da Çanakkale’de Biga’da okuduğuma yine mutluydum.

Korsan GemisiÇocuk Parkı

Dönüş yolculuğu başlamıştı. Ayın 11’inde tekrardan Ankara’ya gelmem gerekiyordu. Hiç gitmediğim Ankara’ya aynı hafta içinde ikinciye gidecektim. Bu sefer Habitat Derneğinin Ulusal Gençlik Parlamentosu Koordinasyon Toplantısı vardı. Yılın Gençlik Meclisine adaydık. Bizlere şans dileyin. Görüşmek üzere 🙂

Atatürk Vasiyetname

Ak Parti ToplantıCHP ZiyaretMHPDSPAdalet ve Kalkınma PartisiCHP AtatürkMHP MüzeAk Parti GeziBülent EcevitMHP SergiAKPCHPMHP Genel MerkezTBMM Altın KapıCHP Genel MerkezGençlik ve Spor BakanlığıEskişehir Nasreddin HocaEskişehir TrenKurtuluş MüzesiMilliyetçi Hareket Partisi Genel MerkezSazova ParkıSazova Parkıİşaret DiliSazova GeziOyun ParkıPorsuk ÇayıSiyasal İlişkiler TopluluğuMHP ToplantıSimitSazova Masal ŞatosuOdunpazarı EvleriSazova TrenMHP GeziEskişehir