AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FİNANSAL OKURYAZARLIK VE PAZARLAMA EĞİTİMİ

Kunter Güleç

Afyon Kocatepe Üniversitesi Finansal Düşünce Kulübünün 13 Mayıs 2018 tarihinde Bolvadin Meslek Yüksekokulu Kırkgöz Kampüsünde düzenlediği Finansal Okuryazarlık ve Pazarlama Eğitimine davetliydik.

Afyon Gezi Rehberi

Afyon denildiğinden akıllara Afyon Kaymağı ve Termal Oteller gelmekteydi. Konuşmacılar arasında Finansal Okuryazarlık oturumunda Kunter Güleç, Pazarlama oturumunda Yavuz Borazan yer alıyordu. Bu kez seminere giderken kız kardeşim Sevgi Güleç’i de götürdüm. Hem şehri keşfetmesini hem de bir organizasyon nasıl yapılır, bizim performansımızın nasıl olduğuna dair eleştiri yapmasını istemiştik.

Kocatepe

Afyon’a erkenden geldik. Cumartesi sabahıydı. İlk olarak çarşıda yer alan İkbal Lokantasına kahvaltı yapmak için gittik. Afyon Sucuğu, kaymağı ne ararsan vardı. Afiyetle yedikten sonra araç kiralamak için daha önce görüştüğümüz Rent a Car şubesine gittik. Araç kiralamamızda ki amaç Kocatepe’ye gitmek istiyorduk.

Afyon

Kocatepe Anadolu’nun ve Türk Ulusunun kurtuluşunu sağlayan Büyük Taarruz’un 26 Ağustos 1922 tarihinde Başkomutan Mustafa Kemal tarafından başlatıldığı, sevk ve idare edildiği yerdir.

Cantürk KayahanBolvadin Kırkgöz Kampüsü

Daha sonra merkezde yer alan Karahisar Kalesine gittik. Şehri yüksekten göreceğim için ben heyecanla çıkıyordum fakat kardeşim ve Yavuz yarı yolda tıkandılar gelmek istemediler. Daha bir çok yeri gezip yöresel lezzetleri tattık. Bununla ilgili detayları Afyon Gezi Rehberi yazıma tıklayarak detaylı bir şekilde okuyabilirsiniz 🙂

Paramı Yönetebiliyorum

Bolvadin’e gitmek için bizi almaya gelecek olan aracı bekledik. Ortalama 55 – 60 km’lik bir yol gittik. Topluluk Danışmanı ve Okul Müdürü Prof. Dr. Cantürk Kayahan ile tanıştık. Çok sıcak ve ilgili karşılamıştı. Okulda yapılan çalışmalar, finansal okuryazarlık, pazarlama, kent konseyi hakkında sohbet ettik.

Finansal Okuryazarlık

Etkinlik Pazar günü ve Meslek Yüksek Okulunda olmasına rağmen 400 kişiye yakın öğrenci vardı. Şahsen bende öğrenci olduğum zamanlarda ilgimi çeken bir etkinlik değilse hafta sonu gitmezdim. Cantürk Hocaya dönüp sordum. Hocam katılımı zorunlu mu tuttunuz veya gelenlere ekstra sınavda puan mı verilecek diye gülüştük. Hayır dedi bizim öğrenciler genelde isteklidir dedi. Kişisel gelişime açık olanlara ve bu imkanı yaratan hocalarına bir kez daha teşekkür ederim.

Yavuz BorazanFinansal Bilinç

Etkilik keyifli ve verimli geçmişti. Hatta oturumlar arasında ve konferans bitiminden sonra dahi gelip bilgi almak isteyen çok öğrenci olmuştu. Dilimiz döndüğünce hepsine cevap verdik. Ardından kampüsü dolaştık. Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Kurucu Rektörü Prof. Dr. Şahabettin Yiğitbaşı adına yapılan Yaşam Odasını ziyaret ettik. Anı defterini doldurduktan sonra topluluk üyeleriyle yemek yemeye geçtik. Onlarla da samimi bir ortamımız olmuştu. İçlerinden yazar olmak isteyen, akademisyenlik düşünen bir çok arkadaş vardı.

Bolvadin

Afyon’da güzel insanlar tanıdım. Başta Prof. Dr. Cantürk Kayahan, Ahmet Önder (İkbal Şekerleme Mağaza Müdürü) olmak üzere topluluk üyelerinden Hasan Korkmaz, Ali Demir ve Kurtuluş Ayaşli’ye  teşekkür ederim.

Afyon Kocatepe ÜniversitesiProf. Dr. Şahabettin YiğitbaşıBolvadin MYO

4 Comments

1. Bolvadin küçük bir yerleşke olmasina rağmen bizleri kırmayıp buraya kadar gelip bizlere bu eğitimi verdikleri icin Kunter ve Yavuz beylere hem şahsım hem kulübüm adına çok teşekkür ederim. Finansal düşünce kulübü olarak küçük bir yerleşkede neler yapılabileceğinin belki de en güzel örneklerinden biri de Finansal Okuryazarlık eğitimi olmustur. Eğitim pazar günü ve de iki oturum olmasina rağmen muazzam bir katılım sağlanmasında büyük katkıları olan kulüp ekibimize de bir parantez acmak lazım. Büyük organizasyonlar ekip işidir. Gercekten zevk aldığımız hem eğitim sırası hem eğitim sonrası hoş sohbetlerinizden ötürü tekrar sizlere teşekkürlerimizi sunarız.

1. Hasan misafirperverliğiniz için bizler de teşekkür ederiz. Etkinlik pazar günü olmasına rağmen salonun dolu olması gerçekten şaşırtıcıydı. Gittiğimiz yerlerin küçük ya da büyük olması önemli değil. Herkesin hayatına dokunmak isteriz. Anlattıklarımızın katkısı olduysa ne mutlu bize. Emeği geçen tüm arkadaşları tebrik ederim. Afyon’a ve Bolvadin’e selamlar 🙂

2. Eğitim ve proje ekibine, başta Kunter bey olmak üzere çok teşekkür ediyorum. Öğrencilerimiz ve bizler ekip uyumu çok önemli çalışmalar yaptık. Finansal okuryazarlık ve pazarlama etkinliğimizde, hafta sonu olmasına rağmen, çok güzel bir katılım ile gerçekleştirildi.

1. Cantürk Bey böyle güzel bir etkinliğe bizi davet ettiğiniz için bizlerde teşekkür ederiz. Umarım tekrardan başka etkinliklerde görüşürüz. Sağlıcakla kalınız.